Θεόδωρος ΚυριακίδηςKey Account Manager, Sonoco Hellas AE

Από την ενότητα «Διαχείριση χρόνου για απόδοση χωρίς υπερωρίες», ξεχώρισα την ιδέα «Δεν αρκεί να είμαστε «απασχολημένοι, το ίδιο είναι και τα μυρμήγκια. Το ερώτημα είναι με ποια θέματα απασχολείτε τον εαυτό σας». Την συνδύασα με την τεχνική «Άδειασε το γραφείο σου και τον εργασιακό σου χρόνο» και όταν πήρα προαγωγή και απέκτησα βοηθό, εστίασα όχι μόνο στην αύξηση πωλήσεων αλλά και στις διαδικασίες μας, ώστε η επιχείρηση να έχει ακόμη καλύτερα αποτελέσματα πωλήσεων ή εξοικονόμησης πόρων.

Ως συνέπεια αυτής της αλλαγής μου, εντόπισα ότι, κατά τη διάρκεια της παραγωγής, υπήρχε περιθώριο να προσθέσω ένα κωδικό τριών γραμμάτων στην ετικέτα της παλέτας και άρα να έχω πλήρη και άμεση εικόνα της αποθήκης μας. Σημειώνω ότι το μηχανογραφικό μας σύστημα είναι τυποποιημένο σε παγκόσμιο επίπεδο, χωρίς να επιδέχεται την παραμικρή τροποποίηση και για περισσότερο από δέκα χρόνια κάνουμε μια ιδιαίτερη χρονοβόρα διαδικασία για να έχουμε εικόνα της αποθήκης μας.

Εντοπίζοντας αυτό το περιθώριο για προσθήκη του κωδικού τριών γραμμάτων, άμεσα απέκτησα πληρέστερη εικόνα της αποθήκης μας, με όφελος την μείωση εργατοωρών για την απογραφή αποθήκης. Το καλύτερο από όλα είναι ότι εντόπισα προϊόν, αρκετών τόνων που επειδή ήταν ελαττωματικό, ήταν αποθηκευμένο και ξεχασμένο. Ευθύς αμέσως το προώθησα σε πελατολόγιο μας που το ήθελε, με άμεση αύξηση τζίρου 20,000 ευρώ και επιπλέον όφελος ότι εξοικονομήθηκε χώρος στην αποθήκη μας.

Επίσης, χρησιμοποίησα την τεχνική του όχι, ευθέως και «δημιουργικά». Όταν με ρωτούσαν «μπορείς να το κάνεις αυτό;» στο «όχι» μου έβαλα «μπροστά» τις ανάγκες του πελάτη, εξήγησα στην Παραγωγή ότι ο πελάτης το θέλει τότε, καλύτερα να «χαθεί» λίγη από την παραγωγικότητα παρά να χάσουμε ή να δυσαρεστήσουμε τον πελάτη.

Το όφελος από την συμμετοχή μου στο Πρόγραμμα Μετάλλαξης Πωλήσεων και Διαπραγματεύσεων της Leaders Lab είναι ότι οι προτεραιότητες μου έγιναν πιο ξεκάθαρες, προσωπικά είμαι πιο ήρεμος για τις υποχρεώσεις μας προς τους πελάτες μας, για την εικόνα της εταιρείας και  εστιάζω ακόμη περισσότερο στο να πηγαίνει καλύτερα η εταιρεία σαν σύνολο.

Ως αποτέλεσμα εστίασα να βρω λύση για ένα ακόμη σύνηθες πρόβλημα: Οι πελάτες μας έδιναν τις παραγγελίες τους άτακτα μέσα στον μήνα και με προτροπή προς εμάς «είναι επείγον». Στη συνέχεια γινόταν ακόμη μεγαλύτερο (δικό μου) πρόβλημα το πώς να χωρέσω όλες αυτές τις «σφήνες» μέσα στο πλάνο παραγωγής.

Η λύση ήταν να (έχω χρόνο να) «εκπαιδεύσω» τους πελάτες ότι θα τους τηλεφωνώ εγώ χωρίς να περιμένω να το κάνουν εκείνοι κάθε μήνα από τις 1 έως τις 5 και από τις 15 έως τις 20 του μήνα για να μου δίνουν τις παραγγελίες τους δομημένα και με χρονικό ορίζοντα παράδοσης τουλάχιστον 15 ημερών.

Το όφελος μας ήταν ότι έχουμε καλύτερο έλεγχο, πλέον, το 80% των πελατών μας όταν τους καλώ, είτε έχουν έτοιμη την παραγγελία τους είτε μου την δίνουν την επόμενη ημέρα και ακόμα καλύτερα να μου δίνουν παραγγελία για τον επόμενο μήνα! Επιπλέον, ΚΑΘΕ μήνα έχουμε πιο συγκεκριμένη εκτίμηση πωλήσεων, καλύτερο σχεδιασμό της παραγωγής.

SONOCO Hellas

Η SONOCO ΕΛΛΑΣ Α.Ε. ανήκει πλήρως στην SONOCO Products, εταιρία που ιδρύθηκε το 1899 στη Νότια Καρολίνα των Ηνωμένων Πολιτειών. Η εταιρία δραστηριοποιείται στο τομέα της βιομηχανικής και καταναλωτικής συσκευασίας όπως και των υπηρεσιών συσκευασίας, με ετήσιες πωλήσεις $3.6δις. Με περισσότερες από 300 μονάδες παραγωγής σε 35 χώρες εξυπηρετεί πελάτες σε περίπου 85 κράτη. Η SONOCO είναι περήφανο μέλος του Dow Jones Sustainability World Index.

Η SONOCO ΕΛΛΑΣ Α.Ε. λειτουργεί μία χαρτονοποιία στο νομό Κιλκίς και ένα εργοστάσιο συσκευασίας στη Θεσσαλονίκη με παράλληλη δραστηριότητα στη διαχείριση μη επικίνδυνων στερεών αποβλήτων.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ. ΜΙΛΗΣΤΕ ΜΑΣ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΑΣ